KeViN ayeRS (Joy Of A Toy)

Kevin Ayers

KeViN ayeRs

(16 août 1944  18 février 2013)

Q : The Soft Machine had a whimsical feel. Was that influenced by your literary background?

Bebopo.Biz Kevin AyersKevin Ayers: We just had different references. We had literary references, so we knew what we were talking about. We could quote things, talk about books we’d read; you can say something, you don’t have to explain it. If you have the same background, it doesn’t matter which school you’ve been to, if you’ve read the books, have the knowledge, and you have the intellectual curiosity, you can talk to anybody who has the same thing, and you know what you’re talking about. So you relate that way.
The music we made then was so amateurish, compared to the rest of mainstream pop or rock and roll. But what differentiated us from what everybody else was doing in the business was the fact that you could tell that these people came from different reference areas. They’d read different books. So we actually got away with making a lot of crap. I don’t mean crap – I mean that it wasn’t professionally as good as what other people were doing. Other people had much better sound, and they had good producers. We worked alongside the Pink Floyd, we played gigs together, and we suddenly saw them go, whooosh!! with huge sales. But we were just dancing in the dark. There were groundbreaking ideas, musically and intellectually. Post-war generation asking serious questions.

Pris sur http://www.magickriver.org/2007/06/kevin-ayers-meet-whole-world.html

Tentative de traduction : “Nous avions simplement des références différentes. Nous avions des références littéraires, donc nous savions de quoi nous parlions. Nous pouvions citer des choses diverses, parler de livres que nous avions lus [..]  La musique que nous faisions à l’époque était très amateure, comparée au reste de la pop ou du rock and roll traditionnel. Mais ce qui nous différenciait de ce que tout le monde faisait dans le secteur était le fait que vous pouviez dire que ces personnes venaient de références différentes. Ils avaient lu des livres différents. Nous avons donc réussi à faire beaucoup de merde. Je ne veux pas dire de la merde – je veux dire que ce n’était pas aussi professionnel que ce que faisaient les autres. D’autres personnes avaient un son bien meilleur et avaient de bons producteurs. Nous avons travaillé aux côtés du Pink Floyd, nous avons joué ensemble et nous les avons soudainement vus partir, whooosh !! avec des ventes énormes. Mais nous étions juste en train de danser dans le noir. Il y avait des idées novatrices, musicalement et intellectuellement. La génération d’après-guerre posait de questions sérieuses.

Ouèche

Professor BeeB HôPô

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